Tuff tuff



Dagen började med att åka till Colorados tågmuseum som både Ephraim och Jason är besatta av! Det var ganska intressant att gå runt och kolla på och i tåg och sedan fick vi åka tåg också! Vad som inte var kul var påskharen som var där för den såg så himla läskig ut, när jag och Ephraim skulle ta kort med den ser det ut precis som den kollar in mig fastän den kollar rakt fram, creepy!


På vägen hem stannade vi på ett ställe som hette My best Friends Closet som är som en second hand affär typ och där hittade jag en klänning jag nog ska ha på graduation, den är väldigt annorlunda men häftig och Misti var så snäll och köpte den åt mig. Jag kommer få låna skor och smycken av henne till prom också, tack snälla bästa Misti! <3

I USA har man inget påsklov eller någon långhelg. Påsken är precis som en vanlig helg och firas på söndagen (firas påsk på lördagen i Sverige?) så alltså imorgon. Så väl hemma påskpysslade vi lite och fixade med dekorationer och saker för imorgon när folk kommer hit. Sedan tog jag och Ephraim och la våra ägg i en korg för påskharen att gömma på natten. 




Imorgon kommer det bli kul med påskfirande! Något annat kul är att vi ska baka svenska kanelbullar! Misti hade ingen aning om vad kardemumma var men hon hittade det i mataffären så imorgon bjuds det på bullar. Förresten på tågmuseet såg jag en kvinna med en hoodie där det stod "Åre Skiresort Sweden" , det tyckte jag var lite kul!

Godnatt :)

Kommentera här: