Påsk


Förlåt, jag insåg just att jag helt glömt bort att skriva om påsken. Till skillnad från i Sverige så är inte påsken en massa röda dagar och ett lov utan man är ledig lördag och söndag dom vanligt och själva påsken firas på söndagen. Något annat som skiljer åt är att påskharen här gömmer en massa små plastägg med några godisbitar i varje i stället för ett stort med massa godis i. Så efter att ha ätit denna fina påsk-frukost ovan tillsammans med våfflor så fick jag och Ephraim varsin korg och började leta ägg som var gömda överallt i huset ända tills våra korgar var fyllda och alla ägg var hittade. 


Då kollade vi i stället in våra andra påsk-korgar som påskharen hade lämnat fyllda med godis, små leksaker och andra saker. I min korg fanns också en jättefin ryggsäck som jag kan använda när vi hikar som vi ska göra snart (hikear, hike:ar eller hur man nu säger) och även Catching fire filmen!!!! De visste hur gärna jag ville se den, jag har för sjutton viljat se den filmen sedan långt innan den kom ut på bio. Men mitt i när den kom ut så var jag i Simla och höll på att byta familjer och allt var helt galet och när allt hade lugnar ner sig och jag flyttat hade alla antingen redan sett den eller ville inte se den så det blev aldrig av att jag såg den på bio. Men nu ska jag se den snart!



Efter det började vi fixa i ordning för att gästerna (grannarna) skulle komma. Misti bakade svenska kanelbullar och jag hjälpte till, de blev ganska bra tror jag. När alla kom åt vi påskmiddag och hade ännu en påskäggsjakt i trädgården med alla barnen.

En rolig påsk var det!


Idag var det sista tennisträningen, lite sorgligt tycker jag! Imorgon är det vår sista match med team middag efteråt, på fredag är vi lediga från skolan så då ska vi gå och hikea någonstans och på lördag är det PROM! Jag har köpt prombiljett och imorgon ska jag hämta upp min after-prom biljett. After prom håller på ända till 3 på morgonen så på söndag kommer jag nog mest sova haha.

Godnatt 

Kommentera här: