Hawaii dag 5

Den femte dagen på Hawaii gick halva gruppen och snorklade och min grupp gick och vandrade (sedan bytte vi den sjunde dagen). Vi skulle gå upp för Diamond Head som är en av världens kändaste vulkan. Vi fick gå ganska långt tills vi kom till vulkanen så när vi var framme vid startpunkten var alla redan supersvettiga för det var så varmt! Några ville springa upp men jag och alla andra som inte ville döda sig själva började gå. Det var väldigt varmt och jobbigt men väldigt fint, speciellt uppe på toppen! En jobbig sak var att min tyska vän Jule fick solkräm i ögonen alldeles från början så jag tillbringde hela vägen upp med att hjälpa henne, hälla vatten i hennes ögon och stötta henne för hon kunde nästan inte se. Den sista biten upp var vi tvugna att gå genom en lång mörk tunnel, då visade det sig att Jule hade klaustrofobi och började få jätteångest så jag fick hjälpa henne genom det också. Men allt gick bra till slut och vi kom upp! När vi kom ner igen köpte alla is-slush och satte sig i skuggan, jag tror aldrig en slush har smakat bättre än vad den gjorde då! Som tur var kom bussarna och hämtade oss så vi inte behövde gå hela vägen tillbaka igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi kom hem till hotellet mitt på dagen och då var det tid för att äta lunch och duscha och sedan hade vi fritid som vi spenderadei poolen, på stranden och i staden. Senare på eftermiddagen kom busarna och hämtade oss och vi åkte till Ala Moana mall som är ett stort köpcentrum. Där gick vi runt fritt en stund och sedan gick alla 101 av oss och åt middag på Bubba Gump som är där filmen Forest Gump utspelade sig. Vi hade ett quiz innan maten om Forest Gump, jag har bara sett filmen en gång och då somnade jag så jag kunde inget men det var coolt för de hade massa kläder och sånt som vart med i filmen överallt. Maten var god, efter maten gick vi runt lite till i shoppingcentret (jag köpte ingenting) och sedan tog vi bussarna hem.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: