?

Det är heeeeelt sjukt att jag bara har 8 dagar kvar i USA! Mitt livs äventyr håller på att ta slut och jag har tyckt det var jätteroligt att skriva här på bloggen och faktiskt ha folk som följer vad jag skriver. Min lillebror berättade för mig häromdagen att en tjej i hans klass hade berättat att hon läser min blogg och hade blivit inspirerad att själv åka som utbytesstudent till USA efter ettan på gymnasiet och det gör mig så himla glad! :)

Så nu tänkte jag köra en liten frågestund. Familj, vänner, blivande utbytesstudenter och alla som nu läser, har ni några frågor om vad som hellst så kommentera här nedan så ska jag besvara dem så fort jag kommer hem från campingen. Det kan vara om vad som hellst, om mig själv, om mitt år, om USA, hur det är att vara utbytesstudent eller vad ni nu vill veta. Om ni har några förslag på inlägg eller om ni vill att jag ska filma något speciellt innan jag åker så föreslå gärna även det så fixar jag det! Nu kommer det bli väldigt pinsamt om jag inte får några kommentarer här så snälla försök tänk ut något. :)

Kram <3



Kommentarer:

1 Paps:

Filma eller berätta lite om campinglivet och om hur det kan vara att din familj är så intresserade av naturupplevelser och sådana äventyr. Är det ett stort intresse för de flesta amerikaner i Colorado? Kanske lite filmsnuttar eller vanliga saker i, vardagslivet hemma i familjen och så som skiljer sig mot hemma. Vad du kommer att sakna mest?

2 Natalie:

Hej, :)

Gillar din blogg jättemycket och kollade en del på livestreamingen från din graduation, det var så kul att se, snart är det jag!
Jag åker 15/16 till USA och jag hade tyckt att det hade varit kul om du gjort en video där du ger tips till blivande utbytesstudenter, för många av de utbytesbloggarna jag följer har skrivit att de känner att de önskar att de hade gjort lite saker annorlunda och jag tänkte att det kanske finns några konkreta saker som du kanske skulle kunna dela med dig av så man är ännu mer förberedd till sitt eget år?

Och sen undrade jag om du skulle kunna tänka dig att åka som au-pair efter gymnasiet för det tänkte jag göra när jag kommit tillbaks och gått sista året i gymnasiet och jag undrar om detta är något du funderar på?

Sen håller jag med din pappa haha,, det kändes creepy men antar att det är din pappa eftersom det står paps :) med att skriva vad du kommer att sakna mest :)

Gillar din blogg supermycket och ditt år verkar ha varit grymt, can't wait 'til it's me :D
Massa kramar från en tobeutbytesstudent till en nuvarande utbytis :)

3 Natalie:

Hej, :)

Gillar din blogg jättemycket och kollade en del på livestreamingen från din graduation, det var så kul att se, snart är det jag!
Jag åker 15/16 till USA och jag hade tyckt att det hade varit kul om du gjort en video där du ger tips till blivande utbytesstudenter, för många av de utbytesbloggarna jag följer har skrivit att de känner att de önskar att de hade gjort lite saker annorlunda och jag tänkte att det kanske finns några konkreta saker som du kanske skulle kunna dela med dig av så man är ännu mer förberedd till sitt eget år?

Och sen undrade jag om du skulle kunna tänka dig att åka som au-pair efter gymnasiet för det tänkte jag göra när jag kommit tillbaks och gått sista året i gymnasiet och jag undrar om detta är något du funderar på?

Sen håller jag med din pappa haha,, det kändes creepy men antar att det är din pappa eftersom det står paps :) med att skriva vad du kommer att sakna mest :)

Gillar din blogg supermycket och ditt år verkar ha varit grymt, can't wait 'til it's me :D
Massa kramar från en tobeutbytesstudent till en nuvarande utbytis :)

4 Lea:

Hej!
Jag följer din blogg och jag tycker att du skriver jättebra! Här är några frågor: vad tycker du har varit det bästa med att bo i Colorado? Vad har varit det svåraste med att vara borta från Sverige så länge? Kommer du fortsätta med din blogg när du kommit hem från Usa?
Kramar från Lea

5 Elin:

Hej Emma! Jag har följt din blogg hela året och det är verkligen så kul att läsa hur du har det! :)
Jag åker som utbytesstudent till USA nu i höst så jag har några små funderingar:
*Hur gjorde du med bankkort och mobil?
*Åt du skolans lunch eller tog du med dig hemifrån?
*Hur mycket fickpengar har du haft i månaden?
*Har du haft mycket hemlängtan och hur har du hanterat det?
Än en gång din blogg är toppen! :)

6 Isabelle:

Hej! Jag ska åka som utbytesstudent till USA i höst och har även jag några frågor! ;)
- Hur har du gjort med mobiltelefon, har du köpt ny telefon eller använder du den du hade i Sverige?
- Hur tycker du att din engelska har förbättrats? Skulle du säga att du pratar flytande engelska nu?
- Hur tänkte du när du valde ämnen? Valde du lätta ämnen eller tänkte du att du skulle välja något du kommer ha nytta av i framtiden?
Sen tycker jag också att du ska göra ett "sammanfattande" inlägg/video där du berättar om ditt år; om det var som du förväntade dig, vad du har lärt dig, om du skulle åka igen om du har chansen osv!
Många kramar, och se till att njuta ordentligt av de sista dagarna! :)

7 Sandra:

Hej! Jag heter Sandra och jag är tjejen från Oskars klass. Det är verkligen så, din blogg har inspererat att våga ta chansen och verkligen åka, tycker din blogg är super! Men jag undrar om det tog lång tid innan du kände att du fick vänner där? Alltså inte sådana man bara hälsar på i korridoren utan sådana man umgås med utanför skolan. //Sandra :))

Kommentera här: