Påväg till utbytesträffen

Nu sitter jag på bussen på väg att träffa några utbytesstudenter i Göteborg :) Vi har ju en facebookgrupp vi utbytisar från alla olika organisationer och där bestämde vi oss för att ha en träff i Göteborg! Det ska bli jättekul att se alla på riktigt, vissa känner man ju att man har fått ganska bra kontakt med på nätet, man diskuterar saker, läser varandras bloggar och så och nu ska man träffas på riktigt! Jag är lite smått nervös måste jag säga men det ska bli jätteroligt!

Sen ska jag hem till Hanna på kvällen och fira hennes födelsedag och sen sova över där. Denna dagen kommer bli bra :)

Kommentarer:

1 JESSICA:

Åh, hoppas att det var jätteroligt på utbytesträffen! Hade gärna också kommit, men har man inga pengar att ta sig ner till Göteborg för och dessutom inte kunde den här helgen så är det lite svårt dessvärre.

Haha, det här med att bli fast för One Direction utan att man ser det komma. EXAKT DET HÄNDE MIG! Började gilla någon av deras låtar, sedan någon mer och nu är det tre som jag gillar väldigt mycket. Min syster kallade mig en smygdirectioner haha, antar att det inte är så "smyg" längre i sådana fall :)

Svar: Hahhaaha jag sa ju det!!!!! ;) Och hoppas att vi ses någon annan gång!
Emma

2 eelsa.blo.gg:

jag svarade aldrig på din första fråga om hur mycket pengar man behöver. Ville inte ta det i bloggen, men tar det gärna här!
Jag får 2000 kr i månaden av mina föräldrar. Hade även sparat ihop egna pengar som blev ungefär 1000 kr extra i månaden. Har dock använt mina egna pengar lite mer utspritt och mer vissa månader än andra.
Jag tycker att 2000 kr per månad helt klart räcker! De beror ju självklar vad du bestämmer dig för att lägga dina pengar på, t.ex. hur mycket du går ut och äter och vad du gör på helgerna, men jag köper lunch i skolan ca två dagar/vecka, äter ute kanske ca en gång i veckan och resten är för andra saker jag behöver (typ schampo, betala för kurser i skolan, year book, cap and gown osv..), om jag går och bowlar, går på bio + lite shopping. Sen beror det på vad du behöver betala med de pengarna. Mina föräldrar gav mig t.ex. extra pengar när jag behövde köpa utrustning för att åka skidor.

men att ha 2000 kr per månad skulle jag säga räcker bra! Sen gillar jag att shoppa så mina egna pengar jag sparat går mest till det!

hoppas att du kommer få ett superbra år!! Du gör ett grymt val som åker :)
kram

Svar: Tack så mycket för svaret! :)
Emma

Kommentera här: