Årstankar och Halvårslöften

Ja idag är ju då den sista dagen på 2012, men jag kommer faktiskt inte direkt att sakna detta året. Visst har det varit ett jätteroligt år, men jag känner verkligen att 2013 kommer bli något helt annorlunda! Ibland känner man att det är helt konstigt att byta år, men just nu så känns det bara spännande och roligt! Över hela världen sitter människor just nu och tänker på vad just dem vill ha ut av 2013 - av somliga kallat nyårslöften. Jag har aldrig riktigt satt något bestämt löfte som jag MÅSTE hålla, dels för att ett år är så hima lång tid! Men idag bestämde jag mig för att sätta upp halvårslöften som kommer sträcka sig över den del av året som jag fortfarande bor i Sverige (galet att tänka så!).
 
Jag har bestämt mig för att få bättre rutiner och ta hand om mig själv på ett bättre sätt något som jag har sackat efter lite med under 2012 - här är mina halvårslöften:
  • Äta bra och ordentligt med frukost och mellanmål
  • Gå och lägga sig/gå upp i tid
  • Inte skjuta upp skolarbete
  • Spela piano VARJE dag (jag är väldigt dålig på att ta mig tid till pianoläxan!)
Jag känner mig själv såpass bra att jag vet att sålänge jag sköter det ovan bra så blir jag gladare, mindre stressad och allt känns mycket bättre! :) Jag hoppas verkligen att jag kommer att hålla dessa, jag kan uppdatera er hur det går om ni vill ;)
 
Men det galnaste med 2013 kommer ju ändå att vara USA! Om en dag så kan jag inte längre säga att jag åker nästa år utan då åker jag I ÅR! Det är sjukt galet vad tiden rusar i väg och jag fattar inte själv vad som är framför mig riktigt (kanske är det bra...). Från och med att jag åker så kommer jag att sätta upp nya mål. Dessa kommer nog mer handla om att vara sig själv, ta vara på livet och testa på nya saker till exempel, men det tar vi då!
 
Många önskar att detta året ska bli bättre än det förra, men den enda som kan fixa det är du själv. Detta året vet jag kommer bjuda på roliga stunder men även en hel del motgångar - men jag kommer kämpa! Detta året kommer helt klart inte vara likt något annat! Året blir vad man gör det till. Jag ska göra det till det bästa någonsin :)
 
Gott nytt år!
 
P.S Jag gillar bilden nedan! Den beskriver verkligen vad jag vill få ut av mitt år :)
 
 

Kommentarer:

1 Amanda:

Alltså Emma, jag förstår inte!?
Hur kan du vara så klok?

Svar: Ska du säga :) Men tack så mycket!
Emma

2 JESSICA:

Hej, kom precis in på din blogg och började läsa lite (ska också åka som utbytesstudent till USA i höst, så då är det ju så roligt att läsa om andra som också väntar på sitt äventyr - är SÅÅÅ himla taggad). Superfin blogg har du i alla fall! Inte för att jag brukar ha speciella nyårslöften men det du skrev är i alla fall nästan EXAKT vad jag alltid brukar ha som mål (och tyvärr inte riktigt lyckas hela tiden, haha). Kram!

Svar: Haha gud så roligt! Vi utbytesstudenter är alltför lika :) Tack så jättemycket för berömet, kollade in din blogg med och den var verkligen suuuperfin! Kul att just du kikade in, ha det bra ;)
Emma

Kommentera här: