Mid Year Orientation



Här kommer en bild från YFU:s Mid Year Orientation för två helger sedan, gud vad jag älskar alla dessa underbara människor! Det var en sleepover så det var jättemysigt och för första gången var hela Colorado-gruppen där, istället för att dela upp oss i södra och norra som vi har gjort på alla andra träffar.

På själva orientationen pratade vi mycket om olika problem som kan/har uppstått och hur man löser dem, vi delade med oss av våra upplevelser hittills, pratade om hur vi ska få ut det mesta av året i framtiden och en massa annat. Det var kul men det roligaste var förståss när vi inte hade "sessioner" utan vi bara umgicks, spelade spel och pratade. Det är galet hur nära man kommer, vi kan liksom relatera så bra till varandra och det är så otroligt intressant att bara sitta och prata om utbytesåret och om varandras länder, jag har lärt mig något otroligt mycket!

Jag pratar inte vanligtvis med folk från Turkiet, Kina, Makedonien, Argentina, Tyskland eller Finland (för att nämna några exempel...) men när man alla är här i samma situation så liksom dras man samman och förstår hur otroligt lika man är, även om man kommer från helt olika ställen. Det är en sån sak som man måste uppleva för att förstå och jag är så otroligt glad att jag får uppleva allt detta, bästa beslutet i mitt liv!

Om någon läser detta just nu och funderar på att bli utbytesstudent....SLUTA FUNDERA!! Helt seriöst du kommer aldrig någonsin ångra dig, ALDRIG!

Ville bara säga det!

Ha en super-söndag och ladda upp ordentligt inför nästa vecka!

Kommentera här: