Hawaii dag 2

Dag 2 på Hawaii var underbar! Vi spenderade hela dagen på en strand så efter frukosten gick alla dit vilket tog kanske 20 minuter. På vägen stannade vi till vid en staty på mannen som är typ "the king of surfing" eller något sånt och tog lite bilder. Dagen innan hade jag lyckats byta mig till en plats i den gröna gruppen från den blå gruppen eftersom min tyska rumskompis var i den gröna, man egentligen inte fick byta men en ledare var snäll mot mig och jag var nöjd. Alla hade nämligen delats upp i fyra färggrupper, för ibland kan vi inte göra alla aktiviteterna tillsammans, vi var ju trots allt 101 stycken. Så dagen var uppdelad i fyra "pass" så alla grupperna skulle kunna hinna med både surfing och båttur. vi i den gröna gruppen hade ingenting de första två passen så vi fick vänta i flera timmar vilket var lite tråkigt och varmt men vi hade det skönt på stranden och var noga med solkräm. 
 
Till slut var det äntligen vår tur att få ha lite kul! Vi började med en katamarantur som var jättehäftig! Det var som ett stort nät man kunde sitta i och de spelade hög musik så alla sjöng med. På vägen ut såg vi en havssköldpadda i vattnet vilket jag tyckte var väldigt coolt även om grupperna innan hde sett både delfiner och valar. Väl långt ute på havet stannade vi så vi kunde hoppa i från katamaranen och bada. Vattnet var kristallklart och det var väldigt häftigt men det var väldigt starka strömmar så när vi skulle gå upp alla samtidigt så sköljdes vi nästan under hela båten vilket var läskigt.
Efter det så fick vi vår efterlängtade surflektion som varade i två timar. Vi började med att lära oss tekniken på land och sen gav vi oss ut på vattnet. Jag kan säga att det nog var ganska bra att vi hade surflektionen sist för det var helt galet utmattande! Vi var tvungna att paddla ut ganska långt till platsen vi surfade på och det var helt stört jobbigt för armarna och det var så himla varmt så jag fick huvudvärk. Sista biten fick en av instruktörerna boxera mig för jag var helt död och då hade ju själva surfandet inte ens börjat. Det var väldigt kul när man väl stog upp på brädan men det gjorde man kanske 1% av tiden, 69% paddlade jag och 30% av tiden låg jag bara helt utslagen på brädan av utmattning. Därför tror jag inte att det var någon sport för mig, det var alldeles för jobbigt och det är inte för att jag är så värst otränad eller nått, det var väldigt jobbigt och brädan skavde mot knäna hela tiden. Men det var endå häftigt att ha provat på det!
 
Sedan var det hem till hotellet och duscha av sig, de flesta hade bränt sig mycket men jag hade klarat mig bra. Efter det var det middag på ett pizzaställe och sedan gick vi nog bara runt lite i staden vad jag kommer ihåg och stupade sedan i säng efter en intensiv dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Wow vilken resa. Ser fantastiskt ut!

2 Anonym:

Wow vilken resa. Ser fantastiskt ut! Katarina

Kommentera här: