Super Bowl


Så idag var det då dags för Super Bowl! Det är den stora årliga finalen i amerikansk fotboll och det är verkligen jättestort här. Och ända sedan det blev klart att Denver var klara för Super Bowl har det varit det enda vissa har pratat om. De senaste veckorna har det inte gått en dag utan att jag har hört ordet "Broncos", allmäna platser och affärer har smyckats med blå och orange, jag har sett folk med Broncos-tröjor överallt och det har inte varit konstigt att höra folk spontant skrika Broncos lite här och var. Ni kan tänka er hur det skulle varit om Sverige var i VM-final i fotboll fast mycket större.
 
Vi hade massa god mat och dessert och en annan familj över så det var lite speciellt och festligt även om jag inte tittade så mycket på annat än reklampauserna eftersom det var ganska självklart redan från början vem som skulle vinna. Så det var alltså Denver Broncos vs Seattle Seahawks och Seattle utklassade oss stort tyvärr och vann. De tog stor ledning redan från början så det gjorde det inte så spännande tyvärr. Så jag, Misti och hennes kompis spelade Domino mot slutet i stället.
 
Super Bowl är som en stor folkfest typ och även de som inte kollar på football ser det ändå på grund av reklampauserna, det är faktiskt sant! Det kostar miljoner per sekund att köpa reklam under Super Bowl eftersom det är det mest visade programmet under året så alla reklamer är riktigt satsiga och bra. Det är nästan fler som ser Super Bowl för reklampauserna än för själva spelet. 
 
Och självklart ser folk det även för det stora uppträdandet i halvlek! Varje år är det en stor artist och ett storslaget uppträdande. Detta året var det Bruno Mars! Jag älskar honom och uppträdandet var sååååå bra verkligen, man fick gåshud!!! Jag länkar det här nere, ni måste se det! Nästa gång han kommer till Sverige måste jag gå, och om han inte kommer till Sverige går jag ändå!
 

Kommentera här: