Shop til' you drop



Så idag var jag och shoppade med Heidi och Tea och det var kul! Vi fokuserade på att köpa saker vi behövde och det var bra för nu kan jag stryka av några saker från att-köpa-listan.

Bild 1: Så jag har velat köpa en ryggsäck till skolan jättelänge för man har inte tid att gå i sitt skåp och jag känner att jag bara boxar ner alla i korridorerna med en axelremsväska. Så idag hittade jag denna supersöta prickiga med läderdetaljer inne på Vans och jag blev bara helt kär i den! Oftast måste man välja om man vill ha en sportig ryggsäck eller en söt men denna har lite av båda och det är bara en perfekt form och storlek också så yay! I svenska kronor kostade den bara ca 250 kr så det var ju inte så farligt.
Inne på JCPenney köpte jag en annan fin väska. Den enda handväske-liknande väska jag har haft hittills var en av mammas gamla från typ 80-talet eftersom min väska hade fullständigt gått sönder innan jag lämnade Sverige. Och priset i svenska kronor var liksom 150 kr så vad har man att förlora?
Sen köpte jag också en Camelbak-vattenflaska jag velat ha länge, man fäller upp som en liten sugrörsliknande sak och den är väldigt praktisk att dricka ur, lätt och bra för sport och sånt. På förpackningen står det dessutom "spill proof" och "insulated" så det låter ju bra.
Jag har också behövt köpa ett par mjukisbyxor för förrutom ett par jättefula så har jag bara antingen jeans eller pyamasbyxor. Så jag hittade dessa marinblåa på Abercrombie och de har typ en lite tight passform och jag tyckte de var snygga och väldigt mysiga och sköna.

Bild 2: Så jag köper oftast inte kläder inne på Aeropostale men det var typ den affären jag var mest excited att gå till idag. Ni som känner mig vet att jag älskar serien Pretty little liars och hon som designar kläderna till den serien (serien är typ ganska känd för sina fab kläder) har kommit ut med en klädkollektion där så man kan köpa kläderna hon designat och som karaktärerna också har på sig i avsnitt. Så galen som jag är var jag ju tvungen att kika på det. Tyvärr var det ganska utplockat och mycket som jag skulle vela provat fanns inte i min storlek. Men jag hittade denna fina vita långkofta som är en del av Spencer's (karaktär) outfit och jag bara älskar den jättemycket för den är lång och skön och kan gå till mycket grejer så den tror jag kommer användas flitigt i sommar. Klänningen som skulle gå med koftan var jättefin men passade inte riktigt för jag är alldeles för lång haha. Eftersom jag köpte något från denna kollektion så fick jag även en "Liars Unit" t-shirt gratis.

Bild 3: På Aeropostale hade också Bethany Moda kommit ut med en kollektion. Om ni inte vet vem det är så gör hon jättebra videor på youtube. Där fanns jättesöta saker också! Jag köpte en lite tjockare kofta med coola virkade detaljer och en "be you" tröja med fjädrar som jag bara tyckte var jättesöt. Sedan köpte jag något som jag kollat på jättelänge - en svart kjol! Det är bara ett sånt basic plagg som är bra att ha och som går med allt. Man ser den ju tyvärr inte så bra på bilden men denna hade ett jätteskönt material och man kan matcha den jättebra med vad som helst både för en finare och mer vardaglig stil. Och om man har den typ i midjan så kan det se ut precis som att man har en gullig klänning på sig. Den passade jättebra med typ alla mina linnen så den kommer helt klart att användas när det blir lite varmare. 
Och eftersom jag köpte saker från denna kollektionen fick jag ett halsband på köpet och eftersom jag köpte för mer än 50 dollar fick jag en helt gratis helårsprenumeration på Teen Vouge, vilket ju tyvärr bara kommer bli några månader för mig men ändå.




Jag köpte också en parfym kom jag på vilket kanske inte var så nödvändigt men jag har velat ha den jättelänge och det var halva priset så ja...

Jag kollade en del på skor också speciellt i en affär där de hade massa rea och Tea och Heidi bara ville prova prom-klänningar. Jag hittade massa fina men när jag frågade efter min storlek i dem som här i USA är 10 (ja, jag har stora fötter...) så kollade expiditen bara konstigt på mig. Uppenbarligen hade dem ett system där första hyllorna var storlek 6 och sen gick det uppåt. Så jag fick traska över längst bort till ett litet hörn med de stora skorna där jag fick trängas med tjocka gamla tanter. Skorna där i tjock-hörnan var inte så fina heller så jag gav upp och gick till hörnan med Converse. Jag älskar Converse och det är ju någon svensk grej för här är de inte så populära alls, har typ sett 2 personer med Converse. Eftersom mina vita höga jag har med mig håller på att falla sönder så provade jag ett par grå-aktiga låga som var väldigt fina, de hade storlek 10 men vänsterskon var typ sönder i tån och de hade inget annat par så jag kunde inte köpa dem. Buhuu jag som behövde skor men jaja.

Ganska lyckad shoppingtur ändå. Jag köpte inga jeans som jag verkligen behöver men det är så tråkigt och komplicerat att prova och jag hann inte. Kommer också behöva köpa lite till tennisen och sen shorts, badkläder och solglasögon till Hawaii (mina solglasögon gick sönder...) men det får vi ta en annan gång. :)

Godnatt!




Kommentarer:

1 johanna:

åh mjukisbyxorna är undebara!!

Svar: Åh ja de är verkligen suuuupersköna!!!
Emma

Kommentera här: