Hawaii dag 1

Nu är jag hemma från Hawaii. Det var den bästa veckan i mitt liv och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Nu har jag äntligen sorterat igenom alla bilder från min kamera, mobil och andras kameror och mobiler och eftersom min kropp fortfarande är kvar i Hawaii tid så har jag inget som hellst problem att sitta och skriva detta mitt i natten. Jag tänker att jag börjar väll med första dagen och sen så skriver jag flera inlägg allt eftersom dagarna går. Så här börjar min vecka i paradiset:
 
Natten till lördag sov jag max 3 timmar men var endå inte ett dugg trött när klockan ringde klockan 3 på natten. Det pirrade i hela magen och jag var exalterad samtidigt som jag var lite nervös och spänd. Jason körde mig till Denver flygplats klockan 4 och efter att ha gått igenom alla säkerhetskontroller kom jag till slut på planet som lyfte klockan 6. Jag träffade svenska Caroline som jag hade lärt känna på skidresan, hon skulle också till Hawaii och vi lyckades byta till oss platser bredvid varandra och sen lyfte planet. Caroline sov lite men jag var alldeles för exalterad för det så jag kollade på soluppgången utanför fönstret och lyssnade på musik. Det var så coolt för vi liksom flög med solens uppgång hela vägen innan vi till slut efter 3 timmar landade i San Fransisco där vi skulle byta plan. Caroline fattade inte hur jag tyckte det var så coolt att vara i San Fransisco men jag var helt rese-speedad så det var helt galet! I San Fransisco gjorde vi ett litet misstag och glömde att stänga av airplain mode när vi steg ut planet så våra mobiler var fortfarande kvar i Denver-tid som är en timma före Kalifornien. Så helt plötsligt insåg vi att vi bara hade 15 minuter på oss till nästa plan så vi sprang igenom alla säkerhetskontroller och var helt säkra på att vi missat planer när vi flåsade kom fram till boarding-personalen som kollade konstigt på oss, vi hade ju en hel timma till godo. Så vi åt lite morgonfika, åkte fram och tillbaka på rullbandet och hittade en annan svensk Hawaii person att prata med innan vi äntligen kunde boarda.
 
På detta planet hade vi roligt! Flygbolaget hette Hawaiian Airlines så flygvärdinnorna hade hawaiiskjortor, det spelades hawaiiansk musik och vi fick frukt och juicer i stället för vanlig tråkig frukost för att komma i stämning. Även denna gång kunde jag och Caroline byta till oss platser bredvid varandra och vi pratade om allt möjligt, spelade kort, skrattade och beatboxade så tjejen bakom oss blev irreterad. När vi väl kom fram till Hawaii kunde jag inte sluta le från öra till öra, jag var så himla exalterad och riktigt gick på moln. Vi träffade en Belo-tjej (Belo är dem som håller i resan) och några andra utbytesstudenter som kommit med andra plan och medans vi väntade på att en buss skulle plocka upp oss och köra oss till hotellet gick vi och hade lunch på Starbucks. Jag hade en macka och sedan min favorit: Cotton Candy Frappuccino! Om ni inte har smakat det så måste ni göra det för det är himelriket! Bussen kom så småningom och körde oss till hotellet, vi kom dit kanske 13-14 hawaiiansk tid. Det visade sig att vi var första gruppen där och att de flesta andra inte skulle komma förrens framåt kvällen. Så vi fick information, namnlappar, skrev på papper och fick våra rum-nycklar. Man sov 4 i varje rum i 2 dubbelsängar, tjejerna på våning 6 och 7 och killarna på 8:e våningen. Det visade sig sedan att jag skulle komma att dela rum med 3 tyskar varav jag blev väldigt bra kompis med en av dem.
 
En annan sak som jag gillade var att vi fick små klisterlappar med våra namn och nummer att sätta på alla våra värdesaker och jag som tappar bort saker mest hela tiden satte klisterlappar på allt möjligt. Sedan gick vi och köpte solkräm och sånt. Jag köpte solkräm i 50 vilket lät otroligt mycket då men såhär i efterhand vet jag att 50 funkade bra om man var noga att smörja in sig minst varannan timme men jag vet folk som hade 100 och blev ordentligt brända, alla som hade under 50 blev regält brända oavsett hur ofta de smörjde in sig eller hur bruna de var innan, solen var såååå stark! Så i väntan på alla andra gick jag och Caroline på en promenad för att utforska staden. Vi fick inte gå i och bada i vattnet eftersom det inte var någon Belo person där men vi gick längs med vattnet och det var så varmt! Sedan gick vi mest runt, såg lite coola träd, fräcka bussar och ett hus fullt med duvor bland annat. Men det collaste var liksom hela känslan och atmosfären, hela den hawaiianska kulturen, folk som gick runt med surfbrädor och allt sånt. Efter det var vi nästan lite brända trotts en massa solkräm så vi gick till hotellet och pratade med folk som hade anlänt. 
 
Lite senare på kvällen var vi några som gick ut och kollade på solnedgången som var så vacker! Klockan 19 var det dags för middag på hotellet då nästan alla hade kommit, vi hade ett informationsmöte där de visade skräckbilder på vad som har hänt tidigare studenter som inte smörjt in sig och efter det var det bums i säng och alla var jättetrötta och spända inför morgondagen när ju allt skulle börja på riktigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Klara T:

Härligt<3 saknar dig

Svar: Saknar dig med!
Emma

2 Agnes N:

Låter som du har det bra Emma! Njut och ta vara på dagarna <3 Kram

Kommentera här: