Amerikansk fotboll

Gympan i tisdags hölls av en engelskalärare på skolan som är från USA för vi skulle nämligen köra amerikansk fotboll!
 
Det såg nog inte riktigt ut som riktig amerikansk fotboll, vi hade inga skydd eller så men vi försökte så gott det gick... Det var väldigt varmt och jag kan säga att jag inte fattade mycket alls! Jag är helt lost när det gäller att tacklas, det är samma sak när vi hade fäktning och judo jag bara kan inte "skada" någon annan. Så jag fick vara någon slags försvarare tillsammans med några andra så även om jag kanske inte var till mycket nytta så spelade jag i alla fall och det var rät kul! Men jag tror inte att det är någon sport för mig...
 
Dock ser jag JÄTTEMYCKET fram emot att gå och kolla på fotbollsmatcher när jag är i USA! Det verkar så himla coolt med hela lagkänslan, cheerleaders, ramsor och så och jag hoppas att mitt high school kommer ha mycket school spirit så jag kan få uppleva allt det där man ser på filmer och läser om på bloggar! :)
 
 
 

Kommentera här: