Ny info

Jag svarade på mailet jag fick igår och stax efter det så låg det ett till mail från värdmamman i min inkorg.
 
Hon berättade att de har varit värdfamilj två gånger innan, så det känns ju bra! De har dock aldrig haft någon från Europa utan från Sydkorea och Kina så de tyckte att det skulle bli spännande med en europé. Sedan sa hon att det gick 3 utbytesstudenter på skolan detta året men att hon inte vet än om det ska gå några fler än mig nästa läsår. Min områdesrepresentant heter tydligen Valerie och bor ca 15 min bort och hon verkade trevlig enligt henne.
 
Sedan skrev hon lite om sport eftersom jag hade skrivit att jag gärna ville prova att vara med i volleybollaget där. Hon sa att de redan börjar träna nu i början på sommaren men hon trodde inte det gjorde så mycket utan att jag kunde vara med endå fast kanske inte på tävlingar förrens jag blir lite bättre. Sen föreslog hon att jag ju också kunde börja i cheerleadinglaget som hon ju håller i och som (om jag har fattat det rätt...) också värdsystern är involverad i och så berättade hon lite om det.
 
Skolan började tydligen den 15:e men man skulle få skåp och lite annat några dagar innan så jag åker nog då någon gång i början av augusti, jag får prata lite mer datum med dem snart. Hon berättade att hon trodde att jag var tvungen att läsa English, US History och någon matte eller science-class och sen fick jag själv välja 4 ämnen till eftersom de läser 7 ämnen varje dag. Jag fick en lista på alla ämnen som jag kunde kolla på:
 
  • English
  • US History
  • Civics - normally taken by 9th grade but you could if you wanted to. 
  • Biology
  • Physical Science
  • Biology II
  • Art - painting, drawing, clay, etc..
  • Math -(pick 1) Geometry, Algebra, Calculus, Algebra II 
  • High School Journalism (putting together the yearbook)
  • IA = Industrial Arts - Meaning = make a project out of wood such as; dresser, table, night stand, book shelf, etc... 
  • Computer Applications
  • Vegas - A movie making program out of slides
  • Spanish
  • Weights - a physical program lifting weights to keep in shape. 
  • Teacher Aid - helping with the younger kids for an hour
  • Drama
 
Sedan berättade hon att hon hade några kompisar som hade hästar så att jag nog kunde rida lite på dem - KUL! Och sen sa hon att hon har några "trips" planerade under mitt år men att jag skulle få mer detaljer om dem senare, såå spännande!!!
 
En timma senare fick jag ett mail till där hon hade länkat till klippet nedan och skrivit på svenska att hon höll på att lära sig lite svenska saker och att de inte kunde vänta till att ta en fika med mig! Sååå söööt!
 
 
 

Kommentera här: