Go Bear cubs!!!

Hola allihopa!
 
Nu var det längesedan jag skrev här och det är mycket som har hänt sedan senast men min dator har varit jättekonstig i veckan och inte velat "connecta" med internetet men nu verkar det ha löst sig av någon anledning, eller jag håller i alla fall alla tummar för det!
 
Idag var en väldigt bra avslutning på en jobbig skolvecka, vi hade vårt första game idag (bortsett från i måndags då vi hade en övningsmatch mot ett annat lag). Så volleybolltjejerna hade match och fotbollskillarna hade match precis efter oss. Så man riktigt kände stämningen i skolan idag, i skolan hade alla vi på oss våra vita uppvärmnings-tröjor, fotbollskillarna hade på sig sina tröjor och cheerleaderna hade på sig sina cheer-kläder och folk gick runt och peppade varandra hela dagen och på US History fick vi gå ut och fixa till på "footballfielden" (haha så svårt att göra ord till svenska). Klockan 15 ropade de ut i högtalarna att volleybollens JV-lag hade tillåtelse att gå från lektionerna så vi gick och bytte om, hade pepptalks och värmde upp till vår underbara uppvärmnings-cd. Jag är med i JV (Junior varsity) och efter oss spelade Varsity (de bästa) men vi alla tränar ihop och är som ett lag ändå. Det var en sån underbar stämning och när Varsity spelade var cheerleaderna i full gång med sina cheers. Jag fick bara spela typ 3 min och hade inte bollen en enda gång, jag var helt borta och visste inte alls var min bas var och vart jag skulle och när haha men det var superkul att sitta och heja på alla andra i alla fall! Vi vann och så gjorde varsity så det var en perfekt invigning på säsongen!

Klockan 19 var alla på plats nere på footballsplanen för då började deras game. Jag kollade lite men fattade inte mycket, det enda de gör är ju att springa mot varandra och tacklas hahah men det var coolt att se och det var kul att bara gå runt och prata med härligt skol-folk! De vann med stora siffror, tror inte det andra laget fick ett enda poäng medans vi hade touch down redan första minuten! Och cheerleaderna cheerade på som aldrig förr haha!
 
Det är sjuuuukt hur seriöst de tar sport här, jag är uppvuxen med att sport är en kul grej men här tar de allt på blodigt allvar och varje skolsport tränas lika hårt som ett svenskt elit-lag jag lovar. Volleybolltjejerna slänger sig kors och tvärs över golvet efter varje boll och cheerleaderna får typ ångestpanik om någon inte har armen bakom ryggen på rätt sätt eller skriker "field" när de vänder sig mot footballsplanen. Och om någon undrar så betyder "bear cubs" typ "björnungar" (fast vår maskot är endå en vuxen björn...) men vi är i alla fall "the cubs" och det är så de presenterar oss vid varje match och idag spelade vi mot och fullkomligt utklassade "the panthers" från en skola längre bort.
 
Efter matchen var det en dans för alla åldrar mitt på planen och det var jättekul hahah mycket line dans av olika typer (de är sånna cowboys här!) men det var kul och härligt att bara hänga med folk efter vår seger-dag!
 
Och juste imorgon är det min födelsedag så när jag kom till skolan så var mitt skåp helt dekorerat med papper och ballonger både på insidan och utsidan och jag misstänker att det är Heather och Ashlee som ligger bakom det, tack så jättemycket!!! Självklart la alla märke till det så vart jag än gick hade jag följande konversation:
- Happy birthday Emma!
-Thanks, but it is tomorrrow
- Oh. Happy early birthday!
Så jag är jätteexited för min födelsedag imorgon, på morgonen kommer Valerie hit för att prata med mig vilket är min YFU-representant jag aldrig förr träffat. Efter det är det ett till volleyball game (hemma) mot ett lag som ska vara ganska dåligt så jag hoppas att vi vinner och att jag fattar hur man spelar hahah. Efter matchen är det hem och byta om och sen ska vi in och se den nya One Direction filmen på bio i 3D woopwoop kommer bli så kul! På söndag vet jag inte om det händer något och på måndag är det Labour day så då händer lite kuliga saker! :)
 
My locker:
 
Jag på uppvärmningen...
 
Football under någon form av halvlek eller paus...
 
Dansen haha
 
 
 

Kommentarer:

1 Bokbussig:

Gött! Ha en fin födelsedag! Kram <3

Svar: Tack så mycket! :)
Emma

2 PMOVK:

Ha en härlig födelsedag Emma!
Massor av kramar

Svar: Hahah känner mig så smart som listade ut PMOVK-koden :P Tack så mycket!!!
Emma

3 Katarina:

Grattis Emma från alla Hegardtarna❤

Svar: Tack så jättemycket!!!! :)
Emma

4 Michaela Johansson:

Vad snällt av dom och gratta dig :)
Härliga bilder!

Grattis! :)

5 Linnea:

Åh, är lite avundsjuk på dig! haha.. skulle hemskt gärna vilja vara utbytesstudent i något år. Hoppas din resa fortsätter bra :)

Kommentera här: