SLEEP-testet

Nu är det gjort!
 
Efter en trevlig kina-lunch med utbytesstudenter så åkte jag, Julia och Jennie till Partille hem till en jättetrevlig YFU-volontär (även värdmamma) och hennes dotter som också var volontär (tror minsann jag träffade henne på YFU-bowlingen...). Dit kom också kanske 6 andra YFUare som också skulle till USA. Efter lite allmänt prat så började provet.
 
Först var det en hörförståelsedel i 45 minuter och sedan en lika lång läsförståelsedel. Båda delarna börjar suuuperlätt typ att man ska välja det alternativet som passar bäst in på bilden och så säger den typ: Han sitter på en stol, Han rider på en häst, Han kör en bil osv. Men sedan blir det svårare såklart. Hörförståelsedelen var dock faktiskt jättelätt rakt igenom och jag fick nog nästan full pott tror jag. Den svåraste frågan var MAX på nationella-i-nian-nivå liksom. Läsförståelsedelen började också väldigt lätt men den tycker jag blev lite klurig redan efter halva och de sista delarna var ganska svåra! Jag kan ju tillägga att jag är väldigt dålig på engelska, Julia är grym på engelska och tyckte såklart att båda var superlätta! Ett tips är att inte ta det allt för lugnt i början på läsförståelsedelen för även om det är lugnt då så behöver man mycket tid till det sista, jag hann precis!
 
Detta testet är ju som sagt till för att de i USA ska veta ungefär hur bra man är, det är inte så att man måste klara någon speciell nivå.
 
När vi skulle hem så tog jag och Jennie samma tåg. Vi träffade en jättekonstig gubbe som vi råkade lura till Göteborg fast han skulle till Lerum och vi försökte gömma oss från biljettkontrollanterna, orkar inte förklara allt som hände men kan säga att vi hade skrattattack hela tågresan hem!!! Ingen av oss kunde sluta skratta åt vår konstiga situation och alla i tåget bara stirrade på oss haha :) Utbytesstudenter är helt klart sköna personer och jag är glad att jag har träffat så många härliga utbytisar hittills! 
 
Typ såhär såg formuläret man skulle fylla i ut (lånad Google-bild) :
 
 
Ha det bra! :)
 
 

Kommentera här: